Panik!!!

Vår morgon startade tidigt, Nellie väcker oss halv fem och har panik. Kan knappt andas, är hes och hade rälig hosta. Hon förstod nog inte vad som hände med henne så hon skrek av värsta paniken, vi blev helt panikslagna och ingenting hjälpte. Ringer 1177 och rådfrågar, det enda svar jag får är åk in till barnakuten... Vi slänger oss i bilen och gasar in till sjukhuset. Väl inne fick hon hjälp direkt och dem konstaterade rätt snabbt att hon drabbats av krupp! Väldigt vanlig hos barn och kan fås vid kvalmigt väder i kombination av förkylning så vi fick många bra tips och avslutade med att hon fick inhalera kortison. Puh, vad hjälplös man kände sig när detta inträffade! ; / Men tills nästa gång vet vi vad vi ska göra..
 
 
Efter akutbesöket körde vi hem, Nellie & Tobbe la sig för att somna om och jag startade kaffet för att piggna till lite. Malin kom till mig efter ett litet tag och då var dte bara till att lasta ut i bilen allt som skulle med till loppisen där vi spenderade hela förmiddagen :) Vi hade ett jäkla flyt och fick sålt en hel del grejor och kläder. Skrapade ihop 800 kr, inte illa pinkat faktiskt. Underbart väder hade vi oxå, vilket resulterade i att jag är rödare än en kräfta! Ajaj, slängde mig i en dusch direkt när jag kom hem så jag fick svalka mig lite...
 
Ajaj!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

eejjlin

one life, one moment! familjen ♡

RSS 2.0