Soligt stockholm!

Hallå!

Vaknde upp till ett riktigt soligt Stockholm, riktigt gott. Gick ut en runda och skulle lämna tillbaka ett plagg som jag köpt på Ginatricot igår. Därefter gick vi till slottet och kollade lite :) Satte oss vid havet på en uteservering pch tog en kall cider, riktigt härligt!

Glömde bort att skriva i förra inlägget... Vi såg två kända ansikten ute på stan igår, BlondinBella & den blonda i Äntligen Hemma ;) hihi! Hon med det stora blonda håret. haha..

Nu ska vi strax ta en dusch och sedan bege oss ut igen för att käka något gott. Sista dagen idag, imorgonbitti tar vi tåget hem till Skåne igen! ;)

Gårdagen

Gårdagen:
Hann inte blogga mer igår, var full rulle. Hehe! Det blev en busstur runt i Norra Stockholm med en sightseeing buss, mycket intressant. Fick uppleva gröna lund, kaknästornet, junibacken, djugården och mycket mycket mer. :) Efter det tog vi oss en shopping runda på NK och så gick vi förbi plattan (sergels torg) m.m.! Efter det var vi helt slut, gick till hotellet och duschade därefter till en Italiensk restaurang och åt en skitgod pasta. Gick inom Stampen, men där var överfullt med folk så vi gick tillbaka till hotellets pub och tog en kall cider och bara njööt. Hade en underbar dag. Ska försöka lägga in lite bilder fårn gårdagens händelser!

Fick ett rolig besked av Thobias igår oxå, Sandra & Nille fick en lite flicka. Så söt lilla Nova. Stort grattis till er ♥

Blir inte fler bilder nu, internet segar! ;/

Mamma 50 år!

Godmorgon!

Vaknade redan strax efter 07, haha! Men idag är det ingen vanlig dag, Mamma fyller hela 50 år. Det ska vi fira ordentligt här i Stockholm :)  Weho! Började morgonen med att sjunga så ljuvligt för henne och ge henne en gemensam present från vårt jobb. Hon blev superglad! :) Nu ska vi strax gå upp och äta en stor hotell frukost, finns inget bättre. ;) Vi hörs av senare, får se vart våra ben bär oss idag..

Vår utsikt på morgonen strax efter 7, tror det kommer bli en fin dag!

Till födelsegrisen, älskade Mamma <3

Promenad genom stan

Hejhej!

En snabb uppdatering från Stockholm..

Just nu sitter vi i vår hytt på hotellet. ;) Varit ute en runda och gått i gamla stan, riktigt mysigt. Tog lite mat på en taco restaurang, blev en nacho tallrik. Mums! Blir en snabb dusch nu sedan äter vi mat på hotellet, är rätt trötta efter resan hit. Har inte riktigt återhämtat mig efter åksjukan, känns fortfarande i magen. Tråkigt! Hittade ett apotek innan så har köpt tabletterna till hem vägen. Tur! Innan vi gick tillbaka till hotellet bokade vi bord tills imorgon på en Italiensk restaurang. Har även kollat upp en sightseeing som vi nog ska åka på imorgon. Men återkommer med mer om det då.

En bild på vårt hotell, Mälardrottningen..

Mot stockholm..

Godmiddag!

Sitter på tåget till Stockholm nu, första gången jag blir åksjuk av en tågresa. Känner mig illamående och helt off! Men till hemresan på fredag ska vi förbereda oss med åksjuketabletter :)

Vi har det mysigt och solen skiner, ca 21 grader! Ska vara framme ca 15.00, har inte varit någon större försening.

Nu ska jag försöka vila lite, uppdaterar när vi kommit fram till hotellet.

Semester!

Gick av mitt natt pass 13.00! :) Underbart väder, funderar på att gå ut och sätta mig ett tag.
Nu är jag ledig 1 vecka, åker till Stockholm med Mamma imorgon och kommer hem på fredag! :) Ska bli mysigt. Längtar! Ska försöka packa lite om ett tag. :)

Ikväll blir det god mat med familjen ♥

Påsken börjar...

Godmorgon!

Har inte sovit så mycket inatt. Jobbigt!

Igår körde vi till Billesholm, hälsade på svärmor och sedan Kristin & Jonas! Det var mycket trevligt :) Sen körde vi hem och tog det lugnt innan det var dax att köra till Pappa, han bjöd på grillat! MUMMMS!

Tänkte ta en promenad nu sen blir det en dusch och jobb.

Stockholm närmar sig, kommer bli nice!

Skogspromenad!

Hejsan!

Har haft en fantastisk bra dag, började morgonen med massage! Behövdes.

Mot förmiddagen blev det en lååång skogspromenad med Maria & Leo, hur mysigt som helst. Tror vi var ute och gick i två timmar. :) Tack för idag, gumman!

Hemma igen blev det pasta & bacon sallad som jag åt ute i solen, det var gott! :) Vet inte om jag ska slänga mig ett tag på soffan nu eller om jag ska göra något annat? haha.

Punkt och slut som gurkan säger!

Vårfint..

Godmorgon vänner!

Igår gick dagen åt till att handla och fixa lite i vårt hem. Köpte nya gardiner, lite vår/sommar färger! :) Lovely! Har även ändrat om och fixat! :)  Är så jäkla nöjd med resultatet, ska fortsätta och pela lite här idag.

Blir förmodligen en latte med Sofie sen, så goooott!
Mot eftermiddagen kommer kanske Kristin & Jonas på besök. =)

Snart bär det av till Stockholm med Mamma, vi kommer ha det så mysigt. Läääängtar!!

Långledig!

Hej bloggare!

Jobbade 8-14.30 idag, så nu är jag långledig till tisdag! Skönt, hoppas på lite fint väder oxå så man kan vara ute :) Efter jobb blev det hem till sambon och hämta lite papper för att sen cykla ner till Handelsbanken, möte där kl 15.30! Det kändes verkligen bra, vilket bemötande. Fortsättning följer nästa vecka...

Hemma igen startade vi grillen och så kom Pappa & Daniel hit och åt med oss. Gottit! Vi använder vår nya grill flitigt, älskar grillat. Nu har jag slängt mig i soffan och ska stanna här resten av kvällen, är väldigt trött! ;/

Ha en trevlig kväll!

Föreläsning!

Godmorgon!

Gick av mitt nattpass 8.30, nu ska jag slänga mig på soffan ett tag och vila lite. Klockan 11 ska jag vara  i stan, möta upp Malin S, Sandra, Gunilla & Mamma för lite lunch. Därefter blir det konserthuset och föreläsning.

Att växa genom möte
- och välja glädje.. / Kay Pollak!

Ska bli intressant!

Barnvakt!

Godmorgon!

Var uppe tidigt imorse, körde till Billesholm och hämta Maria & Leo! Körde Maria till jobb och sen hem med Leo, ska passa han till kl 13 idag! Underbara lilla buse, han har precis vilat lite och under tiden hann jag dammsuga & torka golv, effektiv! ;) Nu ska jag strax ta en dusch sen tar vi nog en liten promenad i regnet. Kanske.. Ska ta mig ner till BM innan jobb och ta cellprov, tror det kommer gå bra.

Ha en trevlig tisdag!

Grillkväll!

Hejsan!

Då var jobbehelgen över, tycker det har gått rätt fort :) När jag kom hem så blev det powerwalk med hjärtat, skönt. Hemma igen blev det lite avkoppling i solen, underbart!

Nu väntar vi på Maria, Robin & Leo som ska komma och grilla med oss. Kommer bli hur trevligt som helst! :)

Ha en trevlig kväll allihopa.

Vårkänslor

Underbara dag, solen skiner och jag är på strålande humör :) Love it!

Men tiden börjar dra ihop sig, ska fixa med det sista nu sen bege mig mot jobb! :)

Hade en trevlig kväll igår hos brossan & sofie. :)

Igår färgade jag håret brunt igen, har tröttnat på det sletna lila ;)

Resultat, är rätt nöjd!

Finaste i mitt liv ♥

Underbara lördag!

Hej allesammans!

Nu håller vi lördag.. Grillen är byggd och vi funderar på att inviga den ikväll? :) Låter som en bra idé, senare mot kvällen sticker vi hem till brossan & sofie för att avnjuta något glas vin, förhoppningsvis kan vi sitta ute lite. Hade varit perfekt!

Nu ska jag & min täppta förkyldningsnäsa gå ut och njuta lite, ska kanske ta mig en powerwalk? :)

Jag & Sofie. (vinprovningen hos mamma 2/4-11)

Hejdå virus!

Heej!

Yes, besöket hos doktorn gick bra. Det verkar som att viruset/influensan har gett med sig! Att jag är på bättringsväg. Väntar bara på att aptiten ska komma tillbaka åxå, blir min sista vilodag idag sen är det tillbaka till mitt underbara jobb imorgon, saknar busarna ju! :)

Som sagt idag blir det inte mycket gjort, vila vila vila är det som gäller!

Ha en bra fredag mina vänner.

Inte så jäkla tuff!!

Hello!

Har inte haft ork till blogg uppdatering, just nu är jag en sjukling.. Fick gå hem från jobb i tisdags, kände mig illamående & yr. Hemskt! Så har varit sängliggande sedan dess, riktigt jäkla tråkigt. Jag vill bara bli frisk nu, men ringde till Capio och fick en tid imorgon för att kolla upp halsen m.m! Kan ju inte äta någonting. Bläää för detta.

Nu ska jag återgå till sängen och tvn!

Måndag!

Ska strax köra till Familia och shoppa lite med Emma, mkt trevligt :)

Sedan mot eftermiddagen ska jag och sofie röra på fläsket, dela ut reklam :) Haha!

Ha en bra dag allihopa!

eejjlin

one life, one moment! familjen ♡